Q&A - Gymnasium

Det är så kul när man får frågor här på bloggen, har inte haft tid att svara på denna fråga men tänkte göra det nu i alla fall.
SV: Ja, mitt gymnasie val är Ekonomi, Ekonomi på Tumba gymnasium (med NIU (Nationell idrottsutbildning) Konståkning). När jag valde skola så var jag öppen mot det mesta jag vill tillexempel först gå Rudbeck (Sollentuna) men efter tiden gick så insåg jag att jag kommer inte orka åka så långt varje dag och skulle behöva göra det i 3år så jag börja tänka gymnasium närmre, varit på huddinge- och tullinge gymnasium på deras öppet hus men skolorna ser ju inte ens roliga ut, sen kom det ut med att Tumba gymnasium skulle ha NIU konståknings profil och eftersom jag tränar konståkning så tyckte jag at det skulle vara perfekt att få konståkning på skolschemat också så att välja skolan var ganska lätt men var öppen mot alla skolor och tänk egenom nogrant, kommer jag orkar åka hit varje dag? är det en mysig/skön miljö att röra sig i? och vad har skolan för tryckte?
Det bästa är att fråga kompisar som går gymnasiet vad dom tycker om skolan. Jag tycker TG (tumba gym.) är en jätte mysig skola, som jag rekomenderar men den har ju personer olika åsikter så alla kanske inte tycker som jag. 
 
När jag valde linje så tänkte jag på mina intressen och vad jag skulle vilja hålla på med i framtiden. Jag vill hålla på med egetföretagande och då passar ju ekonomi ekonomi in eftersom man får starta egna företag i 3:an (i alla fall i min skola jag går i) men jag är även en tjej som gillar teknik ämnet, eftersom datorer och teknik intresserar mig mycket men efter att få vara på prova på dagarna på TG så kände jag att ekonomi ändå är rätt linje för mig och det har jag kommit fram med efter många beslut men nu i efterhand är jag jätte nöjd! 
 
Om det är något annat så är det bara att kommentera!
Frågor & Svar | |
Upp